Multi-tainment - Rendezvénytechnika Budapest

Egyedi légfertőtlenítő

Megterveztük és elkészítettük a bárki által megfizethető, 250/300 m3/h teljesítményű levegő fertőtlenítőnket, melyet maximum 100 nm-es helység levegőjének fertőtlenítésére ajánlunk. A tervezéskor figyelembe vettük a könnyű szállíthatóságot és az egyszerű kezelhetőséget. Így a készülék normál személyautóval is szállítható és nem szükséges hozzá technikai személyzet! A levegő tisztításáról egy szén- és két porszűrő (melyből az egyik E12 EPA), míg a fertőtlenítésről 4 db 15W zárt rendszerben működő, ózonmentes UV-C cső gondoskodik. Hangnyomás: kb. 48/62 dB (3m). További információk itt.

Bérelhető légfertőtlenítő

Légtisztító vagy légfertőtlenítő?

Úton útfélen belebotolhatunk különféle reklámokba, melyek koronavírus ellen ígérnek tiszta autót, otthont, szállást, rendezvényt.

Vajon melyiknek van létjogosultsága, melyikre érdemes pénzt áldozni?

Először is kezdjük azzal, hogy mit is szeretnék ezekkel a készülékekkel elérni? Természetesen a vírust szeretnék elkerülni, megvédeni magunkat és szeretteinket a fertőzéstől. Hogy a felsorolt eszközök mire jók és mire nem? Nézzük:

1. Ózongenerátoros tisztítók
Ózongenerátor
Ezeket már a jóval korábban kitalálták, alapfunkciója a penészgomba és a kellemetlen szagok kiiktatása, az autókban például évente 2-4x javasolt az ózongenerátoros tisztítás. Természetesen a koronavírusra is hatással van, méghozzá úgy, hogy szabadgyök hatása révén roncsolja a vírus lipidburkának kémiai kötéseit, ily módon tönkreteszi a lipidburkot – a vírus elveszíti fertőzőképességét, inaktiválódik. Az ózon viszont veszélyes az emberre is, károsítja a tüdőt, tehát minden ózongenerátoros tisztítást egy alapos átszellőztetés kell, hogy kísérje, a tisztítás során ember nem tartózkodhat a helyiségben.

Az ózongenerátoros tisztító tehát használható a vírus ellen, de csak előzetesen, emberi jelenlét nélkül! Rendezvényeken is előszeretettel használják a termek és közösségi terek éjszakai fertőtlenítésére, bár napközben már nyitott az út a vírusnak, könnyedén terjedhet a fertőzöttek által, mind a levegőben, mind a megérintett tárgyakon keresztül.

2. Légtisztítók
Légtisztító a rendezvényekre?
A légtisztítókat is régóta használjuk, leginkább otthon, a levegőben szálló por- és egyéb részecskék kiszűrésére. Az asztmások és allergiások tüneteit is csökkenti. A légtisztítók nem kifejezetten a vírusok ellen lettek kitalálva. Működése: A rajta átáramlott levegőben található, 0,3 mikronnál nagyobb részecskék nagy százalékát kiszűrik általában HEPA szűrőkkel. Az újabban publikált és nemzetközileg elismert cikkek és tanulmányok alapján a koronavírus mérete 0,06 és 0,14 mikron közötti, ami alapján egyértelmű, hogy ezek az eszközök egymagunkban nem alkalmasak a vírus megfékezésére. Viszont ne feledjük, hogy a feleslegesen keringtetett levegővel tovább tartjuk mozgásban a kórokozókat, így akár többet árthatunk vele, mint használunk! Otthon viszont használjuk, mert tisztább levegőt biztosít!

3. Légfertőtlenítők
Légfertőtlenítő bérlés
A légfertőtlenítőket kórházakba, laboratóriumokba és egyéb fokozottan nagy kockázatnak kitett helyekre fejlesztették ki. Elsődleges feladata a levegőben terjedő baktériumok és vírusok megölése. A fertőtlenítést alapvetően UV-A és UV-C lámpákkal végzik, melyek optimális távolságból és légáram mellett elpusztítják a baktériumokat. A fertőtlenítőknek is két fajtája van, az egyik emberi jelenlét mellett nem használható, nyitott rendszerű fertőtlenítők, a másik a zárt fertőtlenítő kamrával rendelkező gépek, mely 0-24-ben végezhetik a dolgukat. Sok esetben találkozhatunk kombinált légfertőtlenítő és - tisztítókkal is, melyek a tisztítóknál említett HEPA szűrőket is tartalmazzák, így a vírusokon kívül alkalmasak a helyiség VOC és por koncentrációjának erőteljes csökkentésére is. A koronavírus hozta előtérbe ezeket a berendezéseket és kezdenek elterjedni a közösségi terekben, rendezvényeken is. Az otthoni alkalmazásának elsődleges gátja a meglehetősen magas ára.

Multi-tainment Egészségvédelem

Az i-air Pro

Az i-air PRO jelenleg az egyetlen mobilizálható egység a piacon, amely a MERV19 minősítésű levegőt szállítja közepes és nagy terekig minden szegmensben. Használható szállodákban és éttermekben, rendezvényközpontokban, sportlétesítményekben, irodahelyiségekben, kórházakban és klinikákon, oktatási létesítményekben stb.
A zárt térben töltött idő számos szennyeződésnek tesz ki minket! A láthatatlan szennyeződések veszélyt jelentenek! Hogy mik is ezek?
légfertőtlenítő bérlés Budapest
Mikrobiológiai szennyeződés
Ezek elsősorban BAKTÉRIUMOK, VÍRUSOK, PENÉSZGOMBÁK, de állati szőrből és nyálból is származhatnak. Számos forrásból származhatnak: emberi fertőzés, háziállatok, hulladéktárolók, HVAC rendszerek, konyhák és veszélyes mikróbák a kórházakban.

Részecskék (PM)
99%-uk szabad szemmel láthatatlan. Általánosan PM2,5 vagy PM10 néven ismert, szilárd és folyékony részecskék komplex keveréke a levegőben. A 10 mikronnál kisebb részecskék különösen veszélyesek! A szennyező anyagok forrása lehet ipari szennyezés, kipufogógázok, valamint minden- napi termékek és anyagok.

Illékony szerves vegyületek (VOC)
A szilárd anyagokból és folyadékokból kibocsátott gáznemű szennyező anyagok összetett csoport- ja. A VOC-k általános forrásai a rendszeresen használt termékek széles skálája, például festékek, tisztítószerek, építőanyagok, kozmetikai termékek és még sok más.

Az i-air PRO FS-ACT az egyetlen olyan technológia, mely mindhárom légszennyező anyagot megcélozza. Akár 600 m3 tisztított levegőt szállít óránként a szűrőtechnika és a semlegesítő kamra egyedülálló kombinációjával. És a legfontosabb: mindezt emberi jelenlét mellett! Nyugodtan megtart- hatja rendezvényét, dolgozhat munkatársaival az irodában, az i-air PRO a háttérben csendben és biztonságosan teszi a dolgát!

Működése
A beszívott levegő egy szénszűrő után bekerül a központi sterilizáló egységbe, ahol UVA és UVC fénnyel minden VÍRUST, MIKRÓBÁT megsemmisít. Ezután egy dupla HEPA szűrőn keresztül kerül vissza a megtisztított és szűrt levegő a térbe.

Multi-tainment Egészségvédelem


Biztonságos rendezvények

Jelen helyzetben a rendezvényszervezők dolga többszörösen is nehéz. A koronavírus lenullázta a rendezvények számát, a bel- és külföldi konferenciaturizmus március óta áll, augusztusig a kormányrendelet tiltása miatt, azóta pedig a nagyon bizonytalan helyzet miatt. Jelenleg is a járvány második hullámának betörése fenyeget, napi közel ezer új fertőzöttel. Ebben a helyzetben természetes, hogy nehéz résztvevőket toborozni, bármilyen érdekes és aktuális témáról is szóljon konferenciánk.

Viszont egy jó hírem is van minden rendezvény- és esküvőszervezőnek!

Lehet biztonságos rendezvényt szervezni! A legfontosabb, hogy megakadályozzuk, hogy a rendezvényünkön felüsse a vírus a fejét, mivel emelt kockázatot jelent, amikor akár több száz ember egész nap egy légtérben van. De mivel is tehetjük biztonságossá rendezvényünket?

1. Vigyázzunk munkatársainkra és ezzel résztvevőinket is megóvhatjuk. Lehetőség szerint végeztessük el munkatársainkon a vírustesztet. Ők érintkeznek a legtöbbet résztvevőinkkel, tehát nagyon fontos, hogy ők se fertőzzenek! Adjunk nekik maszkot és kesztyűt.

2. Helyszín előkészítése. Nagyon fontos, hogy a rendezvényünket megelőző napon lehetőség szerint "pihentessék" a termet, azaz ne legyen másik rendezvény. Ha ez nem megoldható, akkor egy éjszakai ózongenerátoros fertőtlenítést és szellőztetést javaslunk. A terem berendezéseinek fertőtlenítő tisztítását is mindenképp kérjük a helyszíntől! A rendezvény közben is fontos, hogy a kiemelten veszélyt jelentő tárgyak (kilincsek, széktámlák, asztalok) fertőtlenítve legyenek.

Az egészséges levegőért is sokat tehetünk! Állítsunk be egy i-air Pro levegő sterilizálót a terembe, mely 600 m3 levegőt képes megszűrni és fertőtleníteni óránként. Az egyik legnagyobb fertőzési forrás a zárt térben terjedő, emberek által kiköhögött/kitüsszentett vagy akár csak kilélegzett nyálcseppeken/orrváladékban megbúvó vírusok, melyek órákon keresztül is keringhetnek észrevétlenül a levegőben!!




3. Alakítsuk ki úgy a helyszínt, hogy tartható legyen legalább 1,5 méter távolság a résztvevők között. Ez vonatkozik a regisztrációra, az ültetésre és a cateringre is! A távolság betartása érdekében jelöljük is ezt olyan helyeken, ahol kényszerűségből közelebb kerülhetnek egymáshoz, mint például a regisztráció, svédasztal vagy kávépult.

4. A catering esetében ügyeljünk az ételek útjának átláthatóságára és előre csomagolhatóságára, a svédasztalnál csak és kizárólag a személyzet érintkezhessen az ételekkel, ill. teremtsük meg annak lehetőségét, hogy a kávé, ebéd, stb. elfogyasztását résztvevőink - igény esetén - elszeparáltan megtehessék.

5. Szűrjük a rendezvényre érkezőket. Modern, megbízható technikai rendszer hivatottak arra, hogy automatikusan, akár több ember lázát mérjük párhuzamosan, a mérés dokumentálható, képi rögzítéssel együtt visszakereshető.

6. Érintkezésmentesség. A regisztrációs folyamatot már on-line is elvégezhetjük, kerüljük a helyben kitöltendő vagy aláírandó nyomtatványok, kérdőívek kitöltését.

7. Fertőtlenítés és védekezés biztosítása
Helyezzünk ki fertőtlenítő állomásokat, ezzel is felhívva a résztvevők figyelmét a fertőtlenítés fontosságára. A rendezvényünkre érkezőket kérjük meg a maszk viselésére, illetve biztosítsunk maszkokat azoknak, akik esetleg e nélkül érkeznek.

A fentiek protokoll betartásával BIZTONSÁGOS RENDEZVÉNYEKET szervezhetünk!

Bármilyen kérdés/kérés esetén szívesen állunk rendelkezésre!

Multi-tainment Egészségvédelem


Covid-19

Most nem technikáról fogok írni, hanem egy helyzetről, ami sajnos elkerülhetetlen volt. A konferenciaturizmus és rendezvényipar köztudottan időszakos szakma, a tavaszi és őszi időszakokon kívül a cégek túlélésre állnak be, arra, hogy kihúzzák addig, amíg a következő szezon elkezdődik és újra bevételre tehetnek szert. A koronavírus a lehető legrosszabbkor jött. A tavaszi szezon indulásakor ért hozzánk, ezzel rengeteg céget a csőd szélére sodorva. A szezonon kívül ugyanúgy megvannak havi fix költségek, mint a rezsi, bérek, díjak, hiteltörlesztés, stb. Azt, hogy ezeket járvány miatt kiesett bevételek nélkül ki meddig tudja fizetni, főként azon múlik, hogy az adott cég mióta van a piacon és mennyire sikeres. A technikai szolgáltatok többsége folyamatos beruházásokra kényszerülnek, ahhoz, hogy lépést tarthassanak az igényekkel, tehát a cashflow-juk elég csekély, néhány hónapnál tovább nem tartanak ki a készletek.

Jelenleg már talán túl vagyunk a járvány csúcspontján és hamarosan elkezdhetünk újra rendezvényeket szervezni. Viszont valami megváltozott.. Mostantól nem elégedhetünk meg annyival, hogy igen, jól sikerült a rendezvény, hanem arra is gondolnunk kell, sőt tennünk is kell érte, hogy a megrendelőink, résztvevőink, munkatársaink és alvállalkozóink is biztonságban legyenek, az építéstől a bontásig.
Ezért döntöttem úgy, hogy az egészségvédelem pártjára állva olyan eszközök kereskedelmét és bérbeadását veszem be a palettánkba, mellyel segíthetünk az embereknek legyőzni a járványt. Az első, és legfontosabb a rendezvénytermek, éttermek, üzletek levegőjének folyamatos fertőtlenítése és tisztítása. Erre fejlesztették ki Hollandiában (főként amerikai alkatrészekből) az i-air névre keresztelt ipari légfertőtlenítő gépet, mely UVA és UVC lámpával, HEPA és por szűrőkkel képes kiszűrni a levegőben lévő por- és VOC (mikrobiológiai, illékony szerves vegyületek) 99,9%-át. Az amerikai MERV 19 minősítéssel rendelkezik a gép, amiről annyit kell tudni, hogy a legmagasabb MERV a 20-as, ami már a sterilszobák minősítése. A jelenleg forgalomban kapható hasonló célra ajánlott eszközök maximum 11-13-as minősítéssel rendelkeznek! Az értékesítés mellett rendezvényekre bérleti konstrukcióban is tudjuk az eszközt biztosítani.
I-air bérlés

Az Egészségvédelem menüpontban megtalálhatják az eszköz adatlapját.

Tolmácstechnika

Hamarosan..

A vetítéstechnika alapjai II. rész

A LED falak kis apró fénykibocsátó diódákból álló, összekapcsolható panelek rendszere.
LED fal pixelek
A LED fal, mint olyan, már évtizedek óta létezik, viszont a technológia kezdetlegessége miatt a diódák nagy méretűek voltak és emiatt csak kevés képpontot lehetett ilyen falakkal megjeleníteni. Lefordítva ez azt jelentette, hogy közelről nézve nagyon szemcsés volt a kép, ezért ezen LED falak csak és kizárólag nagy csarnokokban és kültéri rendezvényeken szerepelt, ahol elég messziről nézte a közönség és így nem volt zavaró ez a szemcsézettség. Az utóbbi néhány évben a technológia fejlődés hatására a LED-ek mérete drasztikusan lecsökkent és így megjelentek a kis pixeltávolságú, közelről is szép képet adó panelek, melyeket már beltéren is lehet használni. A LED falakkal minden olyan tartalmat meg tudunk jeleníteni, melyeket idáig projektorral, ráadásul sokkal jobb fényerővel és változatosabb méretválasztékkal, hiszen a LED fal méretét csak a panelek száma határozza meg. Hátránya, hogy összeállítása több időt vesz igénybe és speciális szaktudást igényel a szerelése és üzemeltetése. A LED falakra érdemes tartalmat írni, azaz egy előre legyártott, keretbe foglalt, animációkat és prezentációkat tartalmazó képanyagot, melyet egy ún. média szerverrel játszunk át a falra, így kapunk egy jó minőségű, professzionális vetítést. A fal méreténél fogva kiváltja a nyomtatott hátfalakat is, így a technológia gyártási költségeinek csökkenésével és rohamos elterjedésével már-már gazdaságosabban lehet LED falat használni hátfal helyett, mely így sokkal rugalmasabban alakítható is.

Panoráma vetítés
A panoráma vetítés 2 vagy több projektorból álló vetítés, melynek lényege, hogy a tartalmat a több projektor egy egésszé formálva vetíti ki, ezzel akár 20-25 méter széles vásznat tudunk megvetíteni. A panoráma vetítés is speciális videó eszközöket igényel, mint például a Stumpfl Wings Engine vagy az AnalogWay Ascender. Ezen eszközök képesek a tartalmat a projektorok között úgy elosztani, hogy az egy képpé álljon össze. Ekkora méretű vásznakat leginkább egyedi gyártással, úgynevezett operafóliából készítünk hídelemekre feszítve.

Videókeverők
A jó videókeverő legalább 4 bemenettel rendelkezik, képes kezelni analóg (VGA) és digitális (HDMI, RGBVH, SDI) jeleket. Az alapszintű videókeverők két kép váltásakor egy pillanatra fekete képet adnak, míg a seamless keverők képesek "átusztatni" az egyik képet a másikra. Ez utóbbi ezért egy magasabb árkategóriát is képvisel.
professzionalis videokevero
VGA/HDMI? A kérdés már igazából eldőlt. A digitális technika fejlődésével a VGA, mely egy analóg képátvitel, már kihalóban van. A HDMI is csak kis távolságokon (20 méteren belül) működik megbízhatóan, de ezeket leginkább az otthoni szórakoztató elektronikára tervezték, az állandó összerakás és szétszedés a csatlakozókat rövid idő alatt tönkreteszi. Hasonló digitális technológiát használ a DVI csatlakozók rendszere is, mely jelenleg a legelterjedtebb csatlakozási platform a professzionális videotechnikában. Működése hasonlít a HDMI-re, viszont strapabíróbb a felépítése, ezért megbízhatóbb. A rendezvényiparban az UTP és üvegkábeleket használjuk képátvitelhez, melyek megbízhatóak és szinte bármilyen távolságokra el lehet velük juttatni a képet, természetesen a megfelelő erősítők és átalakítók segítségével.
VGA, DVI, HDMI

Természetesen ez a cikk csak egy kis ízelítőt nyújt a vetítéstechnika széles palettájáról, de az alábbi fórumon, vagy a Kapcsolat menüpontunkban feltett kérdésekre szívesen válaszolunk.

A vetítéstechnika alapjai I. rész

Minden rendezvény általános és kötelező eleme a prezentáció, melyet képekkel, illusztrációkkal, akár videókkal tehetünk érthetőbbé, színesebbé és izgalmasabbá. Ezen képi tartalmak megjelenítéséhez televíziókat (hivatalos nevén kijelzőket), projektorokat vagy nagy felületen történő, illetve kültéri vetítéseknél pedig LED falakat. A következőkben ezen eszközökről és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítőkről olvashatnak.

A legfontosabb kérdés, amelyet első körben kell tisztáznunk, az a képarány. Napjainkban egyre divatosabb a 16:9-es képarány, sőt szinte az összes laptop kijelzője is ilyen képarányú kijelzővel készül, viszont érdekes módon a vetítéstechnikában csak az utolsó néhány évben kezdett ez elterjedni, addig csak és kizárólag 4:3 képarányú vetítővásznak és projektorok léteztek. A képarány megválasztása igazából csak ízlés kérdése, viszont, ha több előadó is van, érdemes előre egyeztetni, hogy a prezentációik lehetőleg ugyanolyan képarányban készüljenek. Ezt a powerpoint oldalbeállításánál lehet kiválasztani. Ha 16:9-es képarányú prezentációt vetítünk 4:3-as kijelzőn, akkor a kép alján és tetején egy fekete csík lesz, ha viszont fordítva, azaz 16:9-en vetítünk 4:3-as képet, a kép össze lesz nyomva, el fog kissé torzulni. A legelterjedtebb megoldás a 4:3-as arányú projektorok és 16:9-es arányú televíziók együttes használata, mivel ez a hibrid megoldás, mely a legkevésbé "bántja" a szemet akár 4:3, akár 16:9-es verzióban használjuk, mely azért fontos, mert sok előadó már kész anyaggal érkezik és nincs idő a prezentáció szerkesztésére.
Vetítés két projektorral - dupla vetítés
A második tisztázandó kérdés a vetítővásznak, illetve televíziók mérete, száma. Ezt több dolog határozza meg. Az egyik, hogy egyszerre hány forrás (pl. laptop) képét szeretnénk megjeleníteni. Akarunk-e ún. párhuzamos vetítést, mondjuk úgy, hogy az egyik vásznon a magyar, a másikon az angol nyelvű prezentáció megy, vagy akár úgy, hogy az egyiken a prezentáció, a másik magyarázat, esetleg a prezentációhoz kapcsolódó illusztráció fut. A vásznak mérete 1,5 méter szélességtől a 20 méteres panoráma vásznakig terjed, a konferenciákon teremmérettől függően általában a 2,4 x 1,8 m, a 3 x 2 m és a 4 x 3 méteres vásznakkal dolgozunk. A vászon méretének felső határát a terem magassága határozza meg, mivel a vászon aljának legalább olyan magasan kell lennie, hogy a terem minden pontjából jól látható legyen. Ez általában minimum 80-100 cm kell legyen. Egy példa: 3,5 méter belmagasságú terembe maximum 3 x 2 méteres vászon tehető, mert így lesz az alja 1,5 méteren, de a 4x3-as vászon alja már csak 50 cm-en lenne, tehát az első sorban ülök teljesen kitakarnák a vászon alsó részét.

A televíziók általában nem szolgálnak magukban vetítési célokat, inkább csak ún. delay screen-ként, azaz a vetítővásznak kiegészítéseként, az azoktól távolabb ülöknek szolgálnak segítségül. Ez főként alacsony, hosszúkás konferenciatermekben fordul elő. Ez persze nem jelenti azt, hogy kisebb tanácskozások, konferenciákon ne lehetne a TV az prezentáció kizárólagos megjelenítője, főleg a nagyképernyős televíziók elterjedésével bérelhető akár 80" (azaz kb. 2 méter) képátlójú televízió is, mely egy 10-20 fős rendezvényt tökéletesen ki tud szolgálni.
konferencia projektor
Miután meghatároztuk a vásznak ill. TV-k méretét és darabszámát, nézzük a projektorokat. A projektor elvárt teljesítménye már egy kevésbé számítható paraméter, miután a megjelenő kép erőssége függ a vetítővászon anyagán kívül a vetítési távolságtól és a környezeti fénytől. Ez utóbbi a legfontosabb, főként akkor, ha nem sötétíthető a terem. A projektorok "erőssége", azaz fényárama az ún. Ansi lumen mértékegységben van megadva és a mai projektorok 2 000-20 000 között mozognak. A másik fontos kérdés, mely a vetítés minőségét és a projektor fényerősségét befolyásolja, hogy a vásznat elölről vagy hátulról vetítjük meg. A hátulról vetíthető felületű vászon több fényt nyel el, tehát ehhez legalább eggyel nagyobb fényerejű projektort kell választanunk. Tapasztalataink szerint általános terem adottságok mellett a következő vászon-projektor párosítások adnak megfelelő minőséget (elölről vetítve):

2,4 x 1,8 méteres vetítővászon - minimum 3 000 Ansi lumenes projektor (vetítési távolság kb. 3 méter)
3 x 2 méteres vetítővászon - minimum 4 500 Ansi lumenes projektor (vetítési távolság kb. 4 méter)
4 x 3 méteres vetítővászon - minimum 8 000 Ansi lumenes projektor (vetítés távolság kb. 5 méter)

Most, hogy a projektorokat kiválasztottuk, térjünk át a televíziókra. Mint már korábban említettem, önmagukban ritkán használjuk vetítésre őket, de kiegészítőként annál inkább. Példák a televíziók használatára: kiállításokon, fogadásokon marketing célú képanyagok megjelenítése, a projektoros vetítés mellett "delay screen"-ként, kontroll monitorként. Az első két esetben egy speciális, magas állványon vannak a TV-k, míg a kontroll monitornál egy alacsony, dönthető állványon. A kontroll monitort a résztvevőknek háttal, az előadó elé tesszük a földre, hogy ő is lássa az előadás közben a prezentációját (ő általában háttal áll a vetítővászonnak). Cégünk kontroll monitorként a 40-46" (101-117 cm), minden más esetben az 55-65" (140-165 cm) képátlójú közötti televíziókat ajánlja.

A következő részben a LED falakról, panoráma vetítésről fogunk néhány szót ejteni, bemutatjuk a "háttéreszközöket", mint a videokeverőt, jelátalakítókat és egyéb érdekes eszközöket, illetve beszélünk a VGA-ról és HDMI-ről.

Rendezvénytechnikai alapok

A héten a hangtechnikával kezdjük. Mielőtt rendezvénytechnikai céget keres meg, írja össze a következő kérdésekre a válaszokat, melyek előre felkészülve a céggel való kommunikációt felgyorsítja és megkönnyíti.

1. Helyszín. Terem mérete, befogadóképesség, egyéb befolyásoló tényezők, mint például hangos környezet, márvány falak, a szomszédos teremben másik rendezvény, stb.

2. Résztvevők száma.

3. Terem berendezése. Lesz-e színpad, elnöki asztal, pulpitus, széksoros vagy asztalsoros elrendezés, esetleg karám- vagy táblaasztal, stb.

4. Mikrofonigény. Az előadóknak asztali-, kézi- vagy csiptetős, esetleg fejmikrofonos mikrofon szükséges-e, lesznek-e kérdések, amelyhez szükséges mikrofon, stb.

5. Lesz-e hang- vagy videobejátszás? Ennek hangját a hangosításon keresztül szeretnénk-e megszólaltatni? Lesz-e olyan előadónk, akinek a vetítendő prezentációja hangeffekteket, beszédet vagy zenét tartalmaz?

6. Hangfelvételre szükség van? Ma már szinte kizárólag digitális formában, MP3 tömörített formátumban szokás rögzíteni, melyet később bármilyen utómunkához fel lehet használni. A nyersanyag kérhető CD-n, DVD-n, pendrive-on, ill. elterjedt módja az átadásnak az internetes továbbítás, azaz a hanganyag egy link alapján letölthető.

7. Egyéb elvárások. Gondolok itt például arra, hogy szinkrontolmács berendezés is lesz vagy a sajtó munkatársainak biztosítani kell hangkimenetet, stb.

8. Időpontok. Egy hangosítás installációjához annak bonyolultságától függően kb. 1-3 órára van szükség. A rendezvény kezdése előtt (ill. próba) előtt egy órával az építést be kell fejezni, hogy maradjon lehetőség az időközben felmerült extra igények/helyzetek megoldására. A bontás nagyságrendileg 1-2 óra, jóval gyorsabb, mint az építés.


Ne felejtsük el, hogy a fentiek csak az ajánlatkérést segítik, de nem pótolják a szolgáltató céggel történő közös helyszínbejárást! Amennyiben szórakoztató jellegű műsorhoz keres hangtechnikát, a fellépők ún. rider-ét kérjék el, abban pontosan meg van határozva, hogy az adott fellépő, zenekar milyen követelményeket és igényeket támaszt a hangosítással szemben.