Rendezvénytechnikai alapok
07/11/18 15:28 Kategória: Hasznos információk
A héten a hangtechnikával kezdjük. Mielőtt rendezvénytechnikai céget keres meg, írja össze a következő kérdésekre a válaszokat, melyek előre felkészülve a céggel való kommunikációt felgyorsítja és megkönnyíti.
1. Helyszín. Terem mérete, befogadóképesség, egyéb befolyásoló tényezők, mint például hangos környezet, márvány falak, a szomszédos teremben másik rendezvény, stb.
2. Résztvevők száma.
3. Terem berendezése. Lesz-e színpad, elnöki asztal, pulpitus, széksoros vagy asztalsoros elrendezés, esetleg karám- vagy táblaasztal, stb.
4. Mikrofonigény. Az előadóknak asztali-, kézi- vagy csiptetős, esetleg fejmikrofonos mikrofon szükséges-e, lesznek-e kérdések, amelyhez szükséges mikrofon, stb.
5. Lesz-e hang- vagy videobejátszás? Ennek hangját a hangosításon keresztül szeretnénk-e megszólaltatni? Lesz-e olyan előadónk, akinek a vetítendő prezentációja hangeffekteket, beszédet vagy zenét tartalmaz?
6. Hangfelvételre szükség van? Ma már szinte kizárólag digitális formában, MP3 tömörített formátumban szokás rögzíteni, melyet később bármilyen utómunkához fel lehet használni. A nyersanyag kérhető CD-n, DVD-n, pendrive-on, ill. elterjedt módja az átadásnak az internetes továbbítás, azaz a hanganyag egy link alapján letölthető.
7. Egyéb elvárások. Gondolok itt például arra, hogy szinkrontolmács berendezés is lesz vagy a sajtó munkatársainak biztosítani kell hangkimenetet, stb.
8. Időpontok. Egy hangosítás installációjához annak bonyolultságától függően kb. 1-3 órára van szükség. A rendezvény kezdése előtt (ill. próba) előtt egy órával az építést be kell fejezni, hogy maradjon lehetőség az időközben felmerült extra igények/helyzetek megoldására. A bontás nagyságrendileg 1-2 óra, jóval gyorsabb, mint az építés.
Ne felejtsük el, hogy a fentiek csak az ajánlatkérést segítik, de nem pótolják a szolgáltató céggel történő közös helyszínbejárást! Amennyiben szórakoztató jellegű műsorhoz keres hangtechnikát, a fellépők ún. rider-ét kérjék el, abban pontosan meg van határozva, hogy az adott fellépő, zenekar milyen követelményeket és igényeket támaszt a hangosítással szemben.
1. Helyszín. Terem mérete, befogadóképesség, egyéb befolyásoló tényezők, mint például hangos környezet, márvány falak, a szomszédos teremben másik rendezvény, stb.
2. Résztvevők száma.
3. Terem berendezése. Lesz-e színpad, elnöki asztal, pulpitus, széksoros vagy asztalsoros elrendezés, esetleg karám- vagy táblaasztal, stb.
4. Mikrofonigény. Az előadóknak asztali-, kézi- vagy csiptetős, esetleg fejmikrofonos mikrofon szükséges-e, lesznek-e kérdések, amelyhez szükséges mikrofon, stb.
5. Lesz-e hang- vagy videobejátszás? Ennek hangját a hangosításon keresztül szeretnénk-e megszólaltatni? Lesz-e olyan előadónk, akinek a vetítendő prezentációja hangeffekteket, beszédet vagy zenét tartalmaz?
6. Hangfelvételre szükség van? Ma már szinte kizárólag digitális formában, MP3 tömörített formátumban szokás rögzíteni, melyet később bármilyen utómunkához fel lehet használni. A nyersanyag kérhető CD-n, DVD-n, pendrive-on, ill. elterjedt módja az átadásnak az internetes továbbítás, azaz a hanganyag egy link alapján letölthető.
7. Egyéb elvárások. Gondolok itt például arra, hogy szinkrontolmács berendezés is lesz vagy a sajtó munkatársainak biztosítani kell hangkimenetet, stb.
8. Időpontok. Egy hangosítás installációjához annak bonyolultságától függően kb. 1-3 órára van szükség. A rendezvény kezdése előtt (ill. próba) előtt egy órával az építést be kell fejezni, hogy maradjon lehetőség az időközben felmerült extra igények/helyzetek megoldására. A bontás nagyságrendileg 1-2 óra, jóval gyorsabb, mint az építés.
Ne felejtsük el, hogy a fentiek csak az ajánlatkérést segítik, de nem pótolják a szolgáltató céggel történő közös helyszínbejárást! Amennyiben szórakoztató jellegű műsorhoz keres hangtechnikát, a fellépők ún. rider-ét kérjék el, abban pontosan meg van határozva, hogy az adott fellépő, zenekar milyen követelményeket és igényeket támaszt a hangosítással szemben.